קלף טארוט השוטה

קלף טארוט השוטה - פתיחת קלפי טארוט

קלפים הם אמצעי עתיק יומין לכמה דברים. ראשית, הם משמשים למשחקים שונים וגם קריאה בקלפים או פתיחה בקלפים נחשבות לשימוש נפוץ שלהם. קלפי הטארוט משמשים כבר מאות שנים לשני שימושים אלה. הסברה היא כי הקלפים פותחו במקור לשם משחק הדומה לברידג', אך עם השנים קיבלו הקלפים מעמד נוסף. עקב הציורים המסתוריים המעטרים אותם הפכו קלפי טארוט לאמצעי לניבוי העתיד, או שכך היה מקובל לחשוב. קלפי טארוט כיום משמשים להבנה פנימית עצמית ולמימוש הפוטנציאל הגלום בכל אחד ואחד לנוכח היכולות, האופי והכשרונות שלו.

טארוט פתיחה – השוטה

תנו לאינטואיציה להוביל גם אם הסביבה הקרובה אליכם אינה מבינה על מה ולמה. קלף השוטה קורא לכם לבדוק האם אתם חופשיים באמת או שאולי אינכם מחוברים לחופש כלל. במידה ואתם לא מחוברים לחופש שלכם לא תוכלו להגשים שום מטרה או יעד שהצבתם לעצמכם. קלף השוטה קורא לכם להעמיד את החופש בראש סדר העדיפויות שלכם ובהרבה מקרים כשהוא מופיע בפריסת הקלפים הוא מציין, כי אתם עומדים למכור את החופש שלכם בעבור אינטרס אחר.

השיעור הנלמד הוא כי לחופש אין מחיר. שום סכום כסף או אינטרס אחר, מהנה ככל שיהיה לעולם לא ישווה לחופש ולא ישווה לאושר שהחופש עשוי לפרוש עלינו. קלף השוטה מתעסק בהתחלות חדשות ושחרור מדברים ישנים. הקלף מציב בפנינו מראה ומראה לנו, כי אנו אכן יודעים מה טוב לנו וכל שעלינו לעשות הוא ללכת בעקבות הידיעה הזו. אולי הסובבים אותנו לא יבינו על מה מדובר וינסו להניע אותנו מלעשות את הדבר הראוי לנו אבל עלינו לסמוך על תחושת הבטן שלנו ולתת לה להוביל.

טארוט פתיחה או פריסה

פריסת קלפי טארוט הינה מערך קבוע להנחת קלפים. הפריסה מגדירה בכמה קלפים יעשה שימוש והיכן יונח כל קלף ומה משמעותו. בפריסת קלפים בניגוד לפתיחה בודדת צריך להתייחס גם לצירוף הקלפים ומיקומם ברצף. התעמקות בשני אלה תוכל לספר מידע חשוב ומדויק אודות השאלה שנשאלה, השואל עצמו והתשובות האפשריות. הפריסה הקבועה נעשית במערך מובנה מראש שבקריאתו הנכונה מתקבלת תשובה. מכיוון שלכל פריסה סדר קבוע הרי שבכל פריסה יקבלו קלפים זהים משמעות שונה.

מספר הקלפים לפריסה ואת סוג הפריסה קובע הפורס עצמו לאחר שחשב על השאלה שנשאלה ועל ידי כך הוא יוצר קשר בין השאלה לשואל ולפורס עצמו. פריסה יכולה להיות של קלף אחד או פתיחה אחת וניתן לפרוס את כל החבילה בפריסת רהדו. ברוב המקרים משתמש הפורס לא יותר מ- 12 קלפים בפריסה אחת, וזאת כדי לא לאבד שליטה על הקלפים או לא להיות במצב של עודף אינפורמציה שיש לעכל אותה.

פריסת קלפים שבועית

ניתן לבצע גם פריסת קלפים שבועית שנחשבת מאד פופולארית כיוון שהיא מאד קלה וניתן לבצע אותה גם באופן עצמאי וקל מאד ללמוד ולתרגל אותה על עצמך ועל אחרים. בפריסה זו משתמשים בשמונה קלפים – אחד לכל יום של השבוע וקלף שמיני לסיכום הפריסה והתבוננות במצב האישי הכללי.

03-3726075