קלף טארוט – השטן

קלף טארוט – השטן - פתיחת קלפי טארוט

האם הרוע המוחלט הוא קלף טארוט השטן?

גם מי שכמעט לא מכיר קלפי טארוט, ומעולם לא עבר טארוט פתיחה, מכיר את קלף טארוט השטן. מדובר על דימוי מאד מוכר בתרבות המערבית הפופולרית – דמות דמונית שנראית מרושעת במיוחד ולצידה איש ואישה (ויש האומרים שד ושדה) שהם ספק כבולים, ספק משרתים של אותה דמות דמונית. אולם, חשוב להבין, כי קלף טארוט השטן לא בא לייצג איזשהו רוע מוחלט אשר שולט ביקום. מקור תפיסה זו היא יותר במחשבה נוצרית מודרנית, אשר השפיעה לעתים גם על המחשבה היהודית, ועל החשיבה המערבית ככלל. למעשה, אם אתם רוצים לדעת עוד על קלפי טארוט, חשוב להבין שמה שהשטן מייצג הוא לא רוע אפל – אלא פשוט התמכרות ושיעבוד ליצרים ולאימפולסיביות.

קלפי טארוט – השטן – האמנם זה משחרר?

לכאורה, קלפי טארוט אלו אשר מראים את השטן, אמורים לייצג את החופש המוחלט. הרי מה יכול להיות יותר חופשי מאשר פעולות אימפולסיביות לחלוטין? הוגים מערביים מודרניים דיברו על כך שהאדם כבול בשלשלאות החברה ועליו להשתחרר מהן. לכן לכאורה, קלף השטן אמור להסביר לכם שאם אתם רוצים להיות חופשיים ומאושרים – פשוט תעשו ככל העולה על רוחכם.
אולם האם זה באמת מה שאותם קלפים אמורים לייצג עבורכם? האמת היא שאנשים רבים שהולכים לבצע קריאה בקלפים, עושים זאת דווקא כי הם פועלים ביתר אימפולסיביות, משום שהם לא חושבים על המסקנות של המעשים שלהם. וזה בדיוק מה שקלף השטן בא לייצג. קלף טארוט זה, מסביר לנו כי למעשה, אם נפעל יותר מידי להשתחררות מהחוקים השונים – אנחנו נכבול את עצמנו מחדש. נגיד שחיינו בתנאים שמרניים קיצוניים, בהם ללא ספק היינו משועבדים לרעיון מסוים, כעת פרקנו כל עול, ואנו מתנהגים בצורה משולחת רסן – ברור שגם כעת בעצם אנו כבולים – אנו כבולים לרעיון האימפולסיביות, כבולים לסיפוק היצרים שלנו, מבלי שאנו בכלל חושבים על התוצאות של הפעולות שאותן נעשה. לכן, קלפי טארוט אלו אמורים להזכיר לנו שגם החופש המוחלט לכאורה – הוא סוג של שיעבוד.

אז מה עושים כאשר קלפי טארוט השטן יוצאים בקריאה?

אם עשיתם פתיחה בטארוט וקלף השטן יצא, סימן שאתם צריכים לבצע שינוי חשוב בחיים שלכם ולשים לב לצורת הפעולה וההתבטאות שלכם. במידה וקלף השטן יצא במהלך טארוט פתיחה, אתם צריכים לשים לב כיצד אתם נוהגים עם חברים, עם משפחה, עם עמיתים לעבודה וכיו"ב. האם אתם מרגישים שאתם עונים להם מבלי לחשוב? האם הרגשתם פעם שלשונכם הכשילה אתכם? לעתים, דווקא הסדר והארגון, דווקא החשיבה המאורגנת, ואפילו הממוסדת – הם אלו שיעזרו לכם להשתחרר מהכבלים ולצאת לחופש ולהשלמה עם עצמכם. זכרו, כי באופן כללי פתיחה בקלפי הטארוט שואפת להביא אתכם לשלמות הרמונית, והשטן מייצג פשוט עוד צד קיצוני, שמוטב להימנע ממנו לעתים.

03-3726075